top of page
  • Writer's pictureShira Refael

טכניקות פרסום לאחד באפריל

Updated: Jun 1, 2022

לכבוד אחד באפריל סקרתי טכניקות מוצלחות שבהן חברות ניצלו את התאריך בשנה שעברה ליצירת אינגייג'מנט מקורי ורלוונטי עם הקהל שלהן.


המוצר המושלם

לגו היא חברת המייצרת מגוון צעצועים מסוג ספציפי. מאז שנת 1932 יצאו לשוק מאות מוצרים בנושאים שונים, לגילאים שונים ולקהלים שונים. המודעות למותג היא ברמה מאוד גבוהה. כל מי שילדיו אי פעם שיחקו בלגו חש את שותפות הגורל כשמדובר על דריכה על אבני לגו. לגו יצרו את "המוצר המושלם" והן אבני לגו ש"חשות" את הרגל מגיעה, ומתפנות מהדרך. המודעות של לגו למגבלותיה וההומור העצמי שלה המכיר בנקודת הכאב של הלקוחות, גורם לנו להרגיש שלגו מביעה אמפתיה כלפינו, דבר שמחזק את הקשר עם המותג.




מהלך מבוסס ערך


פולקסווגן ארה"ב הודיעו כמה ימים לפני ה1.4 שהם מתכוונים לשנות את שמם לוולטסווגן, כדי להדגיש את מחוייבותם לשמירה על האקלים וליצירת רכבים חשמליים. המהלך הנועז התגלה כמתיחה, אך האפקט שנותר ממנו לא יכול להמחות. זאת דוגמה נהדרת לניצול מיטבי של מהות הזדמנות הפרסום.


מוצר מבוסס תובנה שיווקית

דואולינגו היא אפליקציה ללימוד שפות. היא שחררה פוסט שמבוסס על התובנה- "ללמוד שפות זה קשה", ומציעה ללקוחותיה נייר טואלט רך, כי עם דואולינגו אפשר ללמוד שפות גם בשירותים. באתר שמוקדש רק לנושא זה, הם אפילו הוסיפו גרף המתאר את היתרון שבללמוד בשירותים, ומוצרי נייר טואלט מיוחדים שעוזרים עם הלימודים אופליין.


נוסטלגיה כערך בידורי

סרפשארק (Surfshark) חברה המספקת רשתות פרטיות וירטואליות לגלישה בטוחה יותר באינטרנט, הציעו לקהל היעד שלהם נוסטלגיה במיטבה כשהעלו פרסומת שמעוצבת בסגנון מובהק של שנות ה90 המכריזה על שחרור גרסה חדשה למחשבים שעדיין פועלים על Windows 95.


מעבר להיכרות עם טרנדים נוכחיים של עיצוב, מדובר גם בהיכרות עמוקה עם קהל היעד, מתחת לפני השטח העברת המסר ש"אנחנו כאן מאז שנת 95", ובאסטרטגיה שמכוונת לבדר את קהל היעד מתוך מטרה להיות זכירים. כמה ציפורים במכה אחת?



ספין אוף

מוצר הביטוח לדגי זהב של פמפקין לוקח מתודה אחרת, זוהי וריאציה על מוצר קיים. פניני מיקרוקופי שנחבאות בכל פינה משעשעות את הקהל לאורך כל הביקור בדף, אבל כל אחת מהן משרתת גם מטרה גדולה חבויה: אמנם המוצר הזה של ביטוח לדג זהב לא קיים, אבל מוצרי ביטוח לחיות מחמד אחרות, כן.


כל בעלת חיית מחמד יודעת שההוצאות עשויות להרקיע שחקים וההתבדחות על כך "מורידה את העוקץ" מהכאב האמיתי שיושב בבסיס המתיחה.



קומבו

פופורי (Poopouri) לקחו את הטכניקה של פמפקין, הוסיפו לזו של דואולינגו, ערבבו עם סרפשארק והגישו את מתיחת אחד באפריל למותגים הטובה ביותר שיכולה להיות. היא גם מצחיקה, גם רלוונטית וגם יושבת על תובנה בבסיס האסטרטגיה השיווקית של המותג. פופורי מייצרת מוצרים לחדר השירותים שמיועדים להסוות ולהיפטר מהריחות שנשארים אחרי שאנחנו יוצאים. הם עשו ספין אוף על הנר של גופ (Goop) מוצר אמיתי בריח של וג'יינה, כשיצרו מוצר בריח של קקי. המוצר המונפץ יושב על התובנה שהיא מהות קיום המותג- זה בדיוק הריח שאנחנו לא מעוניינים לרכוש לביתנו. הביצוע משעשע ביותר כי המיקרוקופי קולע בול, וגם העיצוב שלו מבהיר בדיוק על מה מדובר. פופורי מוכיחים שהם לא רק מכירים את קהל היעד שלהם, אלא שגם יש להם חוש הומור מבריק ורלוונטי.




באיזו מהטכניקות תבחרי למותג שלך?

12 views0 comments
bottom of page